This is real, this is me

Usch va jag hatar de här, blir så trött. Vill vara glad och må bra, inte varje dag för de är de väl ingen som gör men lite oftare än va jag är nu iaf. Jobbigt när de vänder så fort. Ena dagen är jag jätteglad och minsta småsak kan få mig på superbra humör och allt kan kännas så mkt lättare och sen händer ngt som vänder allt, på 2 sek. Blir alldeles slut av att må såhär..
 
Jag hade en superbra terapi i onsdags, snackade inte om allt jobbigt lr så utan vi fokuserade på att lägga upp en plan för mig, lånsiktiga mål samt delmål inför de nya året. Fick en läxa med mig  hem också, handlade de direkt efteråt med mamma och har satt igång med de nu men vad de är jag ska göra vill jag hålla för mig sj. Blir ett litet projekt iaf :)
 
Har ju haft uppehåll 3 v från terapin nu under jul och nyår. Vart skönt med lite paus från de men samtidigt har de vart jobbigt. Mår bra av rutinerna att va där varje vecka, få ur sig allt, och att hela tiden känna att man kommer framåt, även om de bara är babysteg och många ggr så är de 2 steg bakåt och 1 steg framåt. Men de kommer bli bra, jag måste bara tro på de :)
 
Tror alla skulle må bra av terapi faktiskt, oav hur stora lr små problem man har. Är väldigt skönt faktiskt. Jag måste ju tex för att kunna ta mig ur de här och kunna ha chansen till ett 'normalt' liv. Trivs jättebra med hon som jag träffar och känner att jag kan va helt ärlig och öppen mot henne, de är de absolut viktigaste :)
 
En sak som kan va så otroligt svårt för mig men som ni andra säkert rynkar pannan åt och tycker är helmysko är de här med att handla tex. Känner att jag skulle vilja gå ner till hemmakväll och köpa en påse godis till ikv men de tar stopp, alla tankar kommer, alla tankar om dömande människor. Ska fixa mig lite så jag kan gå ner dit iaf, jag SKA gå ner dit. För mig är de inte bara att ta på mig skorna och jackan och gå ner dit bara sådär. Dom flesta av er kan nog inte ens föreställa er hur mkt jag mste förbereda mig för att klara av sånna 'småsaker' när jag har mina stunder i livet som nu, med alldeles för mkt tankar som snurrar runt och sätter käppar i hjulet för mig. 
 
Pigg tjej imorse :)
 
Over & out !

Kommentarer
Postat av: Daniella

Sjukt o läsa detta inlägget, känner igen mig så jäkla mkt! Ville iaf bara säga, va stark o stå på dig! Du har oxå en plats på denna jorden :)

Svar: tack :') de är lite så jag tänker och hoppas när jag skriver sånna där inlägg, att folk ska kunna känna igen sig och förstå att dom inte är ensamma om allt :)
Åsa

2013-01-04 @ 14:19:23
Postat av: Anonym

Du får komma ner till den småländska skogen o umgås med den människa i världen som skiter mest i hur hon ser ut ;)

2013-01-07 @ 19:31:33
FUCK the reality

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0