Effektiv i stallet

Allt sket sig imorse och jag är ledsnare än nånsin typ, allt blir bara fel fel fel - heeeela tiden :'( FML

Mamma kom ju ner till sthlm idag och så skulle vi käka lunch innan vi åkte till stallet och då hängde Arvid med oss, supermysigt och jättegott :)
Arvid åkte hemåt sen och jag och mamma åkte ut till stallet.
Väl där ute efter en jävla massa skitsnack (som vanligt, haha) så mockade jag och gjorde mat till Colis och tog in henne från hagen så fick hon stå och mumsa lite hö medans jag plockade fram bommar osv i ridhuset.

Dagens övning

När jag travade fram henne höll jag mig längs fyrkantsspåret och i varje hörn samt vid mitten av båda långsidorna la jag in små volter och flyttade henne undan innerskänkeln. Sen så började jag trava över bommarna på volt i båda varven. Colis gick som en klocka verkligen, va så himla roligt :)
I galoppen höll jag mig på 3 stora volter över hela ridhuset.

Sen när jag skulle börja med 4-studsen (sockerbitar med snehöjda bommar) så vart hon heeeelt tokig, gick typ inte att bromsa för 5 öre!! Att hon va så taggad är inte så konstigt då vi kanske bara har hoppat typ 2 småsprång på 7 veckor ^^ Fick till de tillslut så avslutade då med att trava av henne och sen fick hon skritta av sig sj medans jag plockade in alla bommar, duktig heztis :)

Hon va gaaaanska svettig efteråt (jag med för den delen, haha) och eftersom de va så härligt väder ute så valde jag att spola av hela henne sen fick hon stå och torka medans jag va duktig och smörjde av all min utrustning, gör de alldeles för sällan, tyvärr! Städade även mina hyllor och sorterade alla täcken, schabrak osv :)

Va i stallet från 13-18 idag och nu kom Arvid nyss hem så vi ska väl käka middag och sen blir de film och sova, är helt döööööd..

Kommentarer
FUCK the reality

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0