Collina har flyttat

Som ni säkert redan vet så tvingades jag ju lämna ifrån mig Collina, tanken va först att hon skulle säljas för att de skulle va för osäkert att låna ut på foder eftersom att skulle de va ngt som inte funkade så skulle jag ju inte ha ngn möjlighet att ta hem henne. Men efter mkt prat med mamma och pappa så bestämde vi att hon ska ut på foder ist då jag absolut inte skulle klara av att sälja henne och verkligen inte ville de heller. Men skulle de va ngt problem och vi måste ta hem henne så löser vi de då :)
 
Iaf så efter mkt letande så hittade jag ett perfekt hem till henne, en tjej som förstår henne och red henne superbra och ännu viktigare, Collina accepterade henne som ryttare vilket hon absolut inte gör med alla som dom flesta av er vet. Hon bor nu i västerås hos Sofia som ska ha henne 1 år till att börja med. Planerna är att hon givetvis ska ha henne som bästa vän men även träna och tävla i hoppning vilket känns toppen då de va en sån ryttare jag letade efter till henne. Collina älskar att hoppa och tävla så de är så synd att jag inte har haft så mkt möjlighet att tävla henne sj under alla våra år ihop.
 
I onsdags (12 dec) åkte vi och lämnade henne i de nya stallet. Hon va jättelugn när vi kom dit och verkade trivas bra direkt. Hon har en stor fin hage för sig sj där hon kan springa och busa runt bäst hon vill med hästkompisar runt om sig och ev. ska hon få en kompis i hagen sen om dom hittar ngn som passar :) Hon har en stor fin box med massa halm i ett mysigt stall som är uppdelat i flera delar, tror de va 6 boxar i hennes del.
 
Sofia och hennes familj (storasyster och mamma) är verkligen supernöjda med henne, hon sköter sig toppen och har redan smält allas hjärtan i stallet :') Även Sofias storasyster har provat att rida Collina vilket även de hade gått jättebra och hon blev jättekär i henne så bättre kunde de verkligen inte bli :D
 
Än så länge har dom bara ridit dressyr och ridit ut men inom kort ska dom nog va med på en 2dagarsträning i hoppning berättade Sofia när vi pratade igår och jag har bett henne filma om de går så jag får se och då kan jag självklart dela med mig av den till er om ni vill :)
 
Att jag lyckades hitta ett så bra hem till henne är en otrolig lättnad för hjärtat, känner mig miljoner ggr lättare nu samtidigt som jag känner mig miljoner ggr tyngre då saknaden blir större och större för varje dag som går, Dom första dagarna fattade jag nog inte riktigt att hon hade flyttat, kändes mer som att jag va hästledig ett par dagar bara och va ute hos familjen i strängnäs men när jag kom tillbaka hem igen och dagarna bara rullar på utan ngt stall att åka till så kom saknaden som ett brev på posten. Gör så fruktansvärt ont att inte ha henne hemma, känns verkligen skitjobbigt. Min bästa vän som jag alltid kan prata med och som alltid kan trösta mig och få allt att kännas bättre.
 
Även om stallet varit jävligt jobbigt dom senaste månaderna pga att jag mår så himla dåligt som jag gör dom flesta dagarna och dels för att jag visste att hon skulle åka iväg men inte när. Känner inte att jag behöver förklara mig vidare om hur jag mår här i bloggen. Har verkligen fått kämpa för att åka ut till stallet varje dag, ridningen la jag lite på hyllan ett tag för kände bara att de va alldeles för jobbigt att rida, hade inget stt sträva efter, inga mål eftersom vi ändå skulle skiljas åt osv. Vissa dagar grät jag bara jag tittade på henne, för att jag kände mig så jävla rutten över hur allt va, kändes som om jag svek henne genom att lämna bort henne när jag lovat henne att vi aldrig skulle va ifrån varandra mer. Hur mkt jag än ville så kunde jag bara inte ta mig upp i sadeln.
De blev lite lättare på slutet när de blev bestämt att Sofia skulle ha henne. Då visste jag iaf vart hon skulle och när.
 
Nu blev de här mkt längre än jag trodde och ändå känner jag att jag skulle kunna skriva mkt mer men tvivlar på att ngn av er ens läst hela inlägget.
 
Lovar att försöka uppdatera lite oftare här, inte bara om hur de går för Collina och Sofia utan även lite mer om mig sj kanske, inte för att dagarna är så himla intressanta men lite mer inlägg om tankar och sånt och öppna mig sj lite mer.
 
Så tills dess att vi hörs igen får ni ha de så bra och cred till er som orkade läsa allt :P

Kommentarer
Postat av: Rosanna

Gud vad roligt att du hittat ett så bra hem åt collina nu. Men självklart är det ju synd att det inte är ni två!
Kul om du börjar blogga mer, både att få följa collina och Sofia, och att få läsa om dig och sötvovven :) <3

Svar: Ja de känns verkligen toppen även om jag såklart saknar henne som faan :(Ååh va roligt att du tycker de, ska försöka så gott jag kan att hålla igång bloggen och självklart ska jag uppdatera om Collina och om Rizzla :)
Puss <3
Åsa

2012-12-23 @ 17:27:09
URL: http://prinsessanrossi.blogg.se
FUCK the reality

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0