Foderstat, ridning osv.

Emelie om Till anonym:
Kan du inte skriva om va collina äter för foder? hur du rider lite typ om du mest rider ut eller på banan? Lite konstigt kanske men jag tycker sånt är kul att läsa om hihi xD Glad för din skull också att du har fått tillbaka henne :)
Kram E


Hej! Självklart kan jag göra de!
Passade nämligen på att fota lite bilder till de igår n
är jag va i stallet :)

Frukost:
5 dl Mustang havrefri pellets
2 Morötter
1 Äpple


Insläpp:
7,5 dl Lucernpellets (blöts upp innan)
5 dl Betfor (blöts upp innan)
2 Morötter
1
Äpple


Kv
äll:
1 Kg Mustang havrefri pellets
2 Morötter
1
Äpple


:
Morgon 1 kg
Lunch 2,5 kg
Insläpp 2,5 kg
Kväll 4 kg

Boxen:
Under: Tjock torvbädd
Över: Spån lr/och torv (varierar)


Hagen:
Collina går i en egen hage med h
ästar runt omkring sig mellan 9 - 15 (beror självklart på vilken tid jag är där och rider)


Ridningen:
Varierar väldigt mkt men försöker rida ut 2-4 ggr i veckan och ridhuset 3-5 ggr i veckan. Så de brukar bli klättring 1 gng i veckan sen blir de såklart dressyr, markarbete, hoppning, jogging och sträckgalopp och nånstans där imellan brukar de bli en vilo/skrittdag.









Kommentarer
Postat av: pia

snyggt ridtäcke.......

2011-12-19 @ 21:13:30
Postat av: Matilda

Är det inte lag på att hästar måste vistas utomhus åtta timmar per dag?

2011-12-24 @ 00:51:56
FUCK the reality

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0