Ramadan som bantningskur !

Har en kompis till mig som är musse (muslim) och häromdan när han berättade om ramadan, va de handlar om osv. så slog de mig att jag skulle kunna köra de som bantningskur !
Ja alltså inte hela grejen såklart (cigg och sex klarar jag mig faan inte utan haha) men själva matdelen liksom :D



Fastan (Siyam)
I ramadan firas fastemånaden. Både kvinnor och män fastar (men det finns undantag, såsom gravida eller ammande kvinnor, sjuka, resande eller kvinnor med mens). Fastan varar från gryning till solnedgång och man måste under den tiden avstå från mat, dryck och sexuell aktivitet.



Så de jag har tänkt göra är helt enkelt att inte äta lr dricka ngt annat förutom vatten från g r y n i n g e n till s o l n e d g å n g e n och när jag väl äter så blir de bara nyttiga saker, exempelvis frukt, grönsaker, bär osv. Börjar i 1 vecka först så får vi se hur de går ;)





Kommentarer
Postat av: Emmie

Jag tror du klarar det!

Jag ska försöka köra det när jag är hemma å ledig så jag inte lägger på mig massa när jag inte gör så mkt..!

2011-08-13 @ 07:25:26
URL: http://livingtheedream.blogg.se/
FUCK the reality

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0